Spel Omschrijving

HET SPEL

Sharkworld biedt ambitieuze projectmanagers de mogelijkheid om ervaring op te doen met verschillende aspecten van projectmanagement in een uitnodigende en motiverende setting. Het spel creŽert een overtuigende virtuele omgeving waarin projecten zich real-time ontwikkelen (versneld). De speler wordt gedwongen om direct en op de juiste manier in te grijpen als er zich problemen voordoen. Het spel wordt gedreven door een onderliggende, spannende verhaallijn. Het vervaagt expres de scheidingslijn tussen realiteit en fictie door het een levensecht vraagstuk te laten vormen voor ambitieuze projectmanagers.

Het spel zal voornamelijk online gespeeld worden, maar zal ook gebruik maken van andere communicatiemiddelen om met de speler in contact te komen. De tijd die normaal gesproken nodig is om een project als Sharkworld succesvol af te ronden is vele malen langer dan de vijf dagen speeltijd in het spel. Om het gevoel van tijdsverloop te vergroten, zal de tijd in het spel op strategische momenten ingekort worden. Een tripje van het hotel naar een afspraak gaat in een sneltreinvaart. Beelden van de stad met versnelde verkeersstromen, zonsopgang en zonsondergang illustreren het verstrijken van dagen en nachten.

PREMISSE

Een Olympische locatie vlakbij de stad Sha Cheng wordt herbouwd in het eerste en grootste haaien aquarium ter wereld, gecombineerd met een zwemparadijs: "Sharkworld".

Het Nederlandse (internationale) installatiebedrijf "Spector Install" heeft dit project binnen gehaald. Het bedrijf heeft veel ervaring met zwembaden, congreszalen, ziekenhuizen en dolfijnenaquaria, maar heeft nog nooit met haaien gewerkt. De website van het bedrijf geeft een goed overzicht van verscheidene installatie en constructie projecten in de industriŽle sector met een diversiteit aan issues.

De laatste projectmanager op locatie is op mysterieuze wijze verdwenen. U, de speler, solliciteert voor zijn baan en wordt direct naar China gestuurd. U komt terecht middenin een lopend project en moet zorgen dat het project naar een goed einde gebracht wordt.

Wat de speler niet weet aan het begin van het spel is dat niet alles in het spel is wat het lijkt. Sommige gebeurtenissen blijken proeven of tests te zijn om uw projectmanagement kwaliteiten te testen.